اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

معرفی کتاب | بهبود روابط خواهر و برادری

در کتاب الکترونیک «بهبود روابط خواهر برادری» سعی شده تا در قالب داستان یک زندگی به چالش‌هایی که والدین با آن در روابط بچه‌هایشان کودکانشان برمی‌خورند، پاسخ مناسب داده بشود.

معرفی کتاب | بهبود روابط خواهر و برادری

گروه خانواده؛ نعیمه موحد: وقتی در خانواده ای اولین فرزند متولد می شود، پدر و مادر سعی می کنند اصول تربیتی صحیح را در تربیت فرزندشان به کار بگیرند، هر کس بر مبنای مطالعات و دغدغه های خود کمتر در این مسیر به چالش های جدی بر می خورد، اما وقتی تعداد فرزندان بیشتر می شود همان اصول تربیتی که ممکن است قبل از این به آنها به‌عنوان پدر و مادر کمک می کرد، نتواند پاسخ درستی در برابر مسائلشان بدهد. به همین دلیل در خانواده‌های چند فرزندی یکی از اصلی ترین مسائل والدین مدیریت روابط بین خواهر و برادرهاست، اغلب این سوالات برای شما پیش آمده که:

زمان درگیری و دعوا باید طرف کدام یک را بگیرم؟

وقتی هر کدامشان همزمان از من خواسته ای دارند کدام خواسته را باید اجابت کنم؟

چطور باید بستری را فراهم کنم تا بتوانند همدیگر را برای مدتی سرگرم کنند؟

نوع روابط و زمان گذاشتن برای هر کدام باید به چه صورتی باشد؟

روایات دینی ما چه پیشنهاداتی برای تعامل والدین با دختر و پسرشان دارند؟

و موضوعات زیادی که شاید برای شما به‌عنوان پدر و مادر پیش آمده است و با عکس العمل های اشتباه روز به روز روابط خودتان با بچه ها  و بچه ها با یکدیگر بدتر از قبل شده باشد.

در کتاب الکترونیک «بهبود روابط خواهر برادری» سعی شده تا در قالب داستان یک زندگی به این موضوعات پرداخته شود. این داستان به شما کمک می کند که بهتر خودتان را در موقعیت های مختلف قرار دهید وراهکار درست را تشخیص دهید. البته مصادیق و موقعیت های زیادی حتما در تعامل شما با بچه ها بوجود می آید اما در این کتاب بنا بر این گذاشته شده است که با بیان تعدادی از اصلی ترین موقعیت ها و ارائه ی بینشی صحیح در هر قسمت به شما کمک شود تا بتوانید در هر موقعیتی بهترین راهکار را تشخیص دهید و اجرا کنید.اگرچه داستان کتاب برای مادری است که دارای دو بچه ی زیر هفت سال است ولی خیلی از راهکارهای ارائه شده می تواندقابل تعمیم در ارتباط با بچه های بزرگ تر هم  باشد.

کتاب الکترونیک «بهبود روابط خواهر برادری» شامل چهار فصل اصلی است: فصل اول، مربوط به تولد نوزاد جدید و ابتدای مسیر دو فرزندی است. در این فصل به راهکارهایی اشاره می‌شود که چطور می توان از همان بدو ورود نوزاد جدید ارتباط بچه ها با یکدیگر را تقویت کرد و این راهکارها برای کسانی که هنوز در این مسیر قرار نگرفته اند و یا در ابتدای این مسیر هستند می تواند کمک کننده باشد.

در فصل دوم به درگیری ها و مشاجرات بین خواهر، برادرها پرداخته و مداخلات صحیح  والدین در درگیری ها را بررسی می‌شود.

در فصل سوم کتاب درباره ی رعایت مساوات بین بچه ها صحبت می‌شود. این که برقراری مساوات به جای عدالت در روابط بچه ها منجر به چه آسیب هایی به آنها می‌شود  را توضیح می دهیم و در نهایت در فصل آخر کتاب به  برخی اشتباهات  رایج والدین در تعامل با بچه ها اختصاص دارد. اشتباهاتی که اغلب پدر و مادر ها متوجه آن نیستند.

در این کتاب الکترونیک که نویسندگی آن را زهرا مرزانی مشاور، مربی و پژوهشگر کودک بر عهده داشته است، در پایان هر فصل قرارهایی مشخص شده که انجام آن قرارها، برای والدین تمرینی است تا بتوانند در این مسیر آگاهانه تر گام بردارند.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «بهبود روابط خواهر، برادری» را از سایت موج کودک به آدرس www.mojekoodak.com تهیه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول